onsdag den 27. november 2013

Socrative

Jeg er faktisk blevet rigtig glad for webtjenesten Socrative, og i går lavede vi en quiz med udgangspunkt i de rim, som vi arbejdede med i sidste uge. I torsdags skulle de skulle finde forskellige rim i sange på nettet og sætte dem ind i et Google Dokument. Jeg var dog lidt i tvivl om, hvad jeg skulle bruge deres arbejde til, men i dag brugte jeg deres rim i quizzen.

Jeg havde lavet et Power Point som så således ud:




I højre side var et udklip fra en sang. I venstre side var de rim, som de kunne vælge imellem. Målet med øvelsen var, at kursisterne skulle genkende rimene i forskellige sange. Quizzen forløb således, at jeg viste dem et udklip fra en sang, hvorefter de ved hjælp af Socrative skulle svare på, hvilke rim der var i udklippet. De fik ca. 10-15 sekunder til at genkende rimet.
Jeg var lidt spændt på, hvordan quizzen ville forløbe. Jeg var nødt til at have gang i to computere på samme tid. På den ene styrede jeg mit slideshow, som var sat til vores smartboard, og på den anden styrede jeg Socrative. Det lyder kompliceret, men det fungerede faktisk glimrende. Jeg kan godt lide princippet i, at alle SKAL svare. De kan således ikke sidde og gemme sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar