torsdag den 5. september 2013

Padlet

I denne uge har vi igen arbejdet med Padlet på mit FED-danskhold. I sidste uge lavede vi en skriveøvelse på en væg i Padlet, hvilket fungerede rigtig godt. Opgaven kan I se herI dag skulle kursisterne så selv lave en væg, hvor formålet var at karakterisere L.O.C. Min intention var, at de skulle lave en grundig personkarakteristik, fordi jeg ofte oplever, at de springer let hen over denne analysedel.

I kan se et eksempel på en væg her:







Artiklen, som vi brugte til arbejdet, kan I læse her

Jeg synes, at mange kursister fik arbejdet rigtig godt med opgaven. Mange fik lavet god informationssøgning på nettet/i artiklen, og de fik brugt deres kreative side. Den største gevinst er dog helt sikkert, at mange fik træning i at skrive og formulere sig. Jeg har ofte problemer med at få kursisterne til at skrive nok i hverdagen, hvilket Padlet er et glimrende redskab til. Der er dog også nogle ulemper ved at arbejde med Padlet. Tjenesten er en af mine favoritter, fordi den er så simpel, men det kan også blive en ulempe. Mange af kursisterne ønsker flere muligheder i forhold til skrift og layout, og det kan være et problem at arbejde uden login (hvis ikke man logger ind, skal man huske at skrive url-adressen ned, så ikke væggen pludselig bliver væk). 

Padlet er dog stadig en af mine foretrukne web2-tjenester, fordi den er så let at gå til. Kursisterne kan på nul komma fem navigere rundt med billeder, videofilm og tekst :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar