lørdag den 10. august 2013

Quizpoo

Jeg leder stadig efter den perfekte webtjeneste, hvor jeg kan lave quizzer. Quizdini er den webtjeneste, som jeg synes bedst om, men det har stadig nogle mangler. Eksempelvis savner jeg, at jeg kan få en statistik over kursisternes svar. I går fik jeg afprøvet en webtjeneste, som hedder Quizpoo - jep, grin gerne lidt af navnet... ;-) Programmet er faktisk ganske glimrende. Det er meget simpelt at anvende, og kursisterne skal ikke have et brugernavn for at besvare quizzerne.

Jeg har lavet en grammatikquiz, hvor kursisterne skal finde ud af, om det FEDE ord er et genstandsled eller et omsagnsled til grundled. I kan her se, hvordan layoutet er:




Gå direkte til quizzen her

Man kan også indsætte billeder i quizzerne, men jeg kunne ikke komme i tanke om en quiz, hvor det er relevant.

Ulempen ved programmet er, at man ikke får statistik over besvarelserne. Desuden kan man kun lave to svarmuligeder, og disse svarmuligheder skal gå igen igennem hele quizzen. I starten synes jeg, at det var meget begrænsende, indtil jeg fandt ud af, at man jo bare kan lave en sandt/falsk-quiz. Så har man lidt flere muligheder. I kan her afprøve tre quizzer, som jeg har lavet: 






Linksene skal virke. Hvis ikke de fungerer, må I meget gerne skrive en kommentar nederst i kommentarfeltet.  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar