onsdag den 26. september 2012

L.O.C. - et eksempel på at arbejde producerende og undersøgende


Vi lavede i sidste uge en opgave, som jeg gerne vil dele med jer andre. Det var et forsøg på at få kursisterne til at arbejde producerende og undersøgende, jf. artiklen Vidensformer og didaktisk vægtforskydning (http://www.web2bloggen.dk/?p=82). Intentionen med opgaven var, at kursisterne skulle lære at lave en kvalificeret personkarakteristik. Jeg oplevede sidste år, at mange lavede en for overfladisk karakteristik, og jeg ville gerne lære kursisterne at arbejde mere i dybden med dette. Jeg lavede en skabelon med nogle krav til, hvad en kvalificeret personkarakteristik skal indeholde. De læste nu et interview med L.O.C. (det findes i Dyrk Dansk), hvorefter de skulle lave en grundig personkarakteristik ud fra interviewet og oplysninger, de ellers kunne søge på nettet.  Karakteristikken skulle præsenteres på et a4 ark, som skulle hænges i klassen. Jeg synes personligt, at de fik lavet nogle gode produkter, hvor de fleste fik lavet en grundig karakteristik. I kan se to eksempler på elevprodukter her:


1 kommentar:

  1. Det ser i hvertfald ud til at de har været meget optaget af opgaven og engageret i processen. Kanon flot produkt...

    SvarSlet